Výsledky vyhledávání pro dotaz zdraví:

Výsledky vyhledávání v sekci: Průvodce světem kávy

Káva jako prevence před alzheimerovou a parkinsonovou chorobou

Ranní káva vám může poskytnout více než jen injekci energie a energie a může zlepšit vaši bdělost - může vás také ochránit před vývojem závažnějších forem demence, jako je Alzheimerova a Parkinsonova choroba.„Zdá se, že konzumace kávy má určitou korelaci s nižším rizikem vzniku Alzheimerovy choroby a Parkinsonovy choroby, ale chtěli jsme prozkoumat, proč k tomu dochází - které sloučeniny jsou zapojeny a jak mohou ovlivnit kognitivní pokles související s věkem,“ vysvětluje Dr. Donald Weaver , kteří provedli výzkum se svými kolegy Rossem Mancinim a Yanfeim Wangem z Krembil Brain Institute (Kanada).Tým se rozhodl prozkoumat tři různé druhy kávy - lehké pražení, silné pečení a silné pražení bez kofeinu.„Kofeinovaná tmavá opékaná káva a žádný kofein neměly podobné účinky v našich počátečních experimentálních pokusech, takže jsme od začátku pozorovali, že její ochranný účinek nemůže být způsoben kofeinem,“ řekl Dr. Mancini, který potvrdil dřívější výzkum, který dospěl k závěru, že káva bez kofeinu také zvyšuje očekávanou délku života a že kofein není zodpovědný za to, co káva dělá pro játra.FenylindanyTým hlouběji identifikoval skupinu sloučenin známých jako fenylindany, které se objevují v důsledku procesu pražení kávových zrn.Fenylindany jsou jedinou sloučeninou zkoumanou ve studii, která zabraňuje - nebo spíše inhibuje - agregaci amyloidu beta a tau, dvou běžných proteinových fragmentů u Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby.«Fenylindany jsou tedy dvojím inhibitorem. Velmi zajímavé, to jsme neočekávali, »řekl Dr. Weaver.Vzhledem k tomu, že pražení generuje větší množství fenylindanu, zdá se, že tmavě pražená káva je více chráněná než lehce pražená káva.Velkou výhodou je také skutečnost, že se jedná o přírodní, nikoli syntetickou sloučeninu.«Matka Příroda je mnohem lepší chemie než my a Matka Příroda je schopna tyto sloučeniny produkovat. Pokud máte složitou směs, je nejlepší ji pěstovat v plodině, sklízet úrodu, namele plodinu, než se ji pokusit vymyslet, »řekl Dr. Weaver.Připouští však, že je zapotřebí dalšího výzkumu, než se tyto sloučeniny mohou promítnout do potenciálních terapeutických možností proti demenci.«To, co tato studie dělá, je vyzvednout epidemiologické důkazy a pokusit se jej vylepšit a prokázat, že ve skutečnosti jsou v kávě složky, které jsou prospěšné pro odvrácení kognitivního úbytku.» Přesto výzkumník připouští, že káva nemůže být léčbou Alzheimerovy choroby a Parkinsonovo.

Zdravotní benefity pití skořicové kávy

Káva má několik výhod. Kromě boje s únavou zvyšuje i úroveň bdělosti a bdělosti a může mít ochranný účinek proti různým chorobám. A více:Mírná spotřeba kávy pomáhá mírně zlepšit sportovní výkon a usnadňuje trávení a současně snižuje chuť k jídlu.A není nic lepšího než vyzkoušet různé vůně kávy, dokud si nevyberete svého oblíbeného. Může existovat i několik ideálních kombinací, ale existuje partner, který je prostě dokonalý, aby vylepšil chuť espressa: skořice , která je jedním z nejstarších koření na světě a jedním z nejpřínosnějších pro naše zdraví .Skořicová kávaV práškové nebo skořicové tyčince je bohatá na vlákniny, mangan, vápník, železo a vitamín K - výživné látky pro naše tělo. Kromě toho skořice snižuje riziko cukrovky, zpomaluje stárnutí, má protizánětlivé vlastnosti, snižuje riziko srdečních chorob a - překvapení - pomáhá zhubnout.Studie představená na konferenci American Heart Association v roce 2017 uvedla, že skořice má antioxidační a protizánětlivé molekuly, které chrání tělo před poškozením způsobeným stresem a pomáhají zhubnout.

4 důvody, proč si dopřát kávu každý den

Neříkáme vám, že každý den musíte pít spoustu kávy. Jednoduše říkáme, že to skutečně pomáhá vašemu tělu a vaší náladě, pokud je konzumováno s mírou - asi 2 až 4 šálky denně!1. ZLEPŠENÍ METABOLISMUKofein dává vašemu tělu přirozenou podporu energie a zvyšuje váš metabolismus. Kromě toho také pomáhá minimalizovat bolest související s cvičením.Podle studie časopisu Journal of Applied Physiology měli instruktoři s obsahem sacharidů obsahujících kofein neuvěřitelných 65% glykogenu ve srovnání s atlety, kteří jedli pouze sacharidy. Ve skutečnosti je glykogen životně důležitý pro to, aby naše svaly správně fungovaly, takže zvýšení těchto hladin může pomoci našim svalům lépe pracovat a zotavovat se mnohem rychleji.2. BUTEDE VÍCE HAPPYPodle některých studií jsou lidé, kteří denně pijí 2 až 4 kávy, šťastnější a méně pravděpodobné, že budou v depresi.3. ZDROJ PROTI OXIDIZACIAnketa University of Scranton uvádí, že káva je „hlavním zdrojem antioxidantů v americké stravě.“ Vedoucí studie Joe Vinson, Ph.D., profesor chemie na univerzitě říká: „Američané získávají více svých antioxidantů kávy než jakékoli jiné jiný zdroj potravy. Nic jiného nepřichází. „4. SNÍŽENÍ RIZIKA ROZVOJOVÝCH DIABETŮ 2Studie americké chemické společnosti zjistila, že lidé, kteří pijí čtyři nebo více šálků kávy denně, snižují své šance na rozvoj diabetu typu 2 o 50 procent.

Lidé, kteří pijí kávu žijí déle!

Podle dvou velkých mezinárodních studií vydaných minulé úterý 11. července 2017 vám pití kávy může pomoci žít déle.První studie, kterou provedla Mezinárodní agentura pro výzkum rakoviny (IARC) a Imperial College London , zkoumala více než půl milionu lidí v 10 zemích Evropy.Ti, kteří pili v průměru tři šálky kávy denně, měli tendenci žít déle než ti, kteří kávu nepili.Pokud chcete pít kávu, pijte ji!„Zjistili jsme, že zvýšená spotřeba kávy je spojena s nižším rizikem úmrtí z jakékoli příčiny a zejména z nemocí oběhového a zažívacího ústrojí“, uvedl autor studie Marc Gunter z IARC.Druhá studie, která zahrnovala více než 180 000 účastníků z různého etnického původu ve Spojených státech, našla výhody pro dlouhověkost i pro nápoje bez kofeinu.Pijáci kávy měli nižší riziko úmrtí na srdeční choroby, rakovinu, cévní mozkovou příhodu, cukrovku a onemocnění dýchacích cest a ledvin.U těch, kteří pil jeden šálek denně, bylo o 12 procent méně pravděpodobné, že zemřou ve srovnání s těmi, kteří nepili kávu. U těch, kteří pil dva až tři šálky denně, se riziko úmrtí snížilo o 18 procent.Káva nemusí být důvodem, ale existuje souvislost s delší životnostíOdborníci nicméně varovali, že americké a evropské studie, zveřejněné v lékařském časopise Annals of Internal Medicine , neprokázaly, že káva je opravdu důvodem, proč se zdálo, že mnoho spotřebitelů má delší životy.Místo toho byly průzkumy observační povahy, což znamená, že vykazovaly souvislost mezi spotřebou kávy a sklonem k dlouhověkosti, ale neprokázaly vztah mezi příčinami a následky.„Nemůžeme říci, že pití kávy prodlouží váš život, ale vidíme sdružení“, řekla hlavní autorka Veronica Setiawan, profesorka preventivního lékařství na Lékařské fakultě University of Southern Kalifornie v Kecku. 

Co je příliš mnoho kávy?

Každý den slyšíme lidi mluvit o množství šálků kávy, které bychom měli nebo neměli pít denně; nebo mluvit o množství kofeinu, které bychom neměli překročit. Jak ale víme, kolik kávy je příliš mnoho kávy?Šálky kávy přicházejí v různých velikostech a jsem si docela jistý, že kdybychom naši kávu vařili doma, určitě by to mělo méně kofeinu než ty, které kupujeme v kavárně.A ještě jednu věc, kterou vím jistě - a už jsme o tom mluvili v příspěvku Závislost na kávě? Obviňujte své geny - množství kávy, které můžeme mít, má větší mozkové dispozice a stimulační efekt se liší od člověka k člověku.Ale dobře, v průměru (takže si nemyslete, že toto množství je pro každého), pokud máte 1 malý šálek s 60 ml kávy, můžete snížit náladu a náladu zvýšit asi 4 hodiny.Pokud vám toto číslo nevyjde, ujistěte se, že nepřekračujete doporučené maximum asi 400 až 600 ml kávy denně, nebo začnete pociťovat některé vedlejší účinky. Důsledky příliš velkého množství kávyPro dosažení příznivých účinků kávy bez pocitu jejích vedlejších účinků je doporučené množství až 400 mg kofeinu denně, což dává asi 4 šálky 150 ml vařené kávy.Kromě toho by se lidé, kteří jsou citlivější na kofein, měli vyvarovat pití kávy asi 6 hodin před spaním, takže nápoj nenarušuje jejich spánek.Vedlejší účinky tohoto nápoje se objevují, když lidé překročí toto doporučené množství, a mohou se objevit příznaky, jako je podráždění žaludku, změny nálady, nespavost, třes a bušení srdce.