Výsledky vyhledávání pro dotaz studie:

Výsledky vyhledávání v sekci: Průvodce světem kávy

Káva jako prevence před alzheimerovou a parkinsonovou chorobou

Ranní káva vám může poskytnout více než jen injekci energie a energie a může zlepšit vaši bdělost - může vás také ochránit před vývojem závažnějších forem demence, jako je Alzheimerova a Parkinsonova choroba.„Zdá se, že konzumace kávy má určitou korelaci s nižším rizikem vzniku Alzheimerovy choroby a Parkinsonovy choroby, ale chtěli jsme prozkoumat, proč k tomu dochází - které sloučeniny jsou zapojeny a jak mohou ovlivnit kognitivní pokles související s věkem,“ vysvětluje Dr. Donald Weaver , kteří provedli výzkum se svými kolegy Rossem Mancinim a Yanfeim Wangem z Krembil Brain Institute (Kanada).Tým se rozhodl prozkoumat tři různé druhy kávy - lehké pražení, silné pečení a silné pražení bez kofeinu.„Kofeinovaná tmavá opékaná káva a žádný kofein neměly podobné účinky v našich počátečních experimentálních pokusech, takže jsme od začátku pozorovali, že její ochranný účinek nemůže být způsoben kofeinem,“ řekl Dr. Mancini, který potvrdil dřívější výzkum, který dospěl k závěru, že káva bez kofeinu také zvyšuje očekávanou délku života a že kofein není zodpovědný za to, co káva dělá pro játra.FenylindanyTým hlouběji identifikoval skupinu sloučenin známých jako fenylindany, které se objevují v důsledku procesu pražení kávových zrn.Fenylindany jsou jedinou sloučeninou zkoumanou ve studii, která zabraňuje - nebo spíše inhibuje - agregaci amyloidu beta a tau, dvou běžných proteinových fragmentů u Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby.«Fenylindany jsou tedy dvojím inhibitorem. Velmi zajímavé, to jsme neočekávali, »řekl Dr. Weaver.Vzhledem k tomu, že pražení generuje větší množství fenylindanu, zdá se, že tmavě pražená káva je více chráněná než lehce pražená káva.Velkou výhodou je také skutečnost, že se jedná o přírodní, nikoli syntetickou sloučeninu.«Matka Příroda je mnohem lepší chemie než my a Matka Příroda je schopna tyto sloučeniny produkovat. Pokud máte složitou směs, je nejlepší ji pěstovat v plodině, sklízet úrodu, namele plodinu, než se ji pokusit vymyslet, »řekl Dr. Weaver.Připouští však, že je zapotřebí dalšího výzkumu, než se tyto sloučeniny mohou promítnout do potenciálních terapeutických možností proti demenci.«To, co tato studie dělá, je vyzvednout epidemiologické důkazy a pokusit se jej vylepšit a prokázat, že ve skutečnosti jsou v kávě složky, které jsou prospěšné pro odvrácení kognitivního úbytku.» Přesto výzkumník připouští, že káva nemůže být léčbou Alzheimerovy choroby a Parkinsonovo.

Zdravotní benefity pití skořicové kávy

Káva má několik výhod. Kromě boje s únavou zvyšuje i úroveň bdělosti a bdělosti a může mít ochranný účinek proti různým chorobám. A více:Mírná spotřeba kávy pomáhá mírně zlepšit sportovní výkon a usnadňuje trávení a současně snižuje chuť k jídlu.A není nic lepšího než vyzkoušet různé vůně kávy, dokud si nevyberete svého oblíbeného. Může existovat i několik ideálních kombinací, ale existuje partner, který je prostě dokonalý, aby vylepšil chuť espressa: skořice , která je jedním z nejstarších koření na světě a jedním z nejpřínosnějších pro naše zdraví .Skořicová kávaV práškové nebo skořicové tyčince je bohatá na vlákniny, mangan, vápník, železo a vitamín K - výživné látky pro naše tělo. Kromě toho skořice snižuje riziko cukrovky, zpomaluje stárnutí, má protizánětlivé vlastnosti, snižuje riziko srdečních chorob a - překvapení - pomáhá zhubnout.Studie představená na konferenci American Heart Association v roce 2017 uvedla, že skořice má antioxidační a protizánětlivé molekuly, které chrání tělo před poškozením způsobeným stresem a pomáhají zhubnout.

Káva a nebo čaj?

Dáváte přednost čaji nebo kávě? Ať už si vyberete cokoli, není to jen vaše vůle. Chuť se zdá být částečně určena genetikou, jak ukazuje studie provedená s Brity a zveřejněná v časopise „Scientific Reports“.Podle studie lidé geneticky predisponovaní preferují hořké chutě, obvykle si bez překvapení volí kávu podle svého vyššího hořkého obsahu.S lidskou evolucí jsme vyvinuli schopnost detekovat hořkost jako přirozený varovný systém, který chrání tělo před škodlivými látkami. Z evolučního hlediska bychom tedy měli chtít odmítnout více hořké kávy.Účastníci studie geneticky citlivější na hořkou chuť však častěji dávali přednost kávě před čajem.„Lze očekávat, že lidé, kteří jsou zvláště citliví na hořkou chuť kofeinu, pijí méně kávy,“ řekla profesorka preventivní medicíny Marilyn Cornelis, spoluautorka studie.„Opačné výsledky z naší studie naznačují, že pijáci kávy získávají chuť nebo schopnost detekovat kofein díky učení o pozitivním posílení kofeinu,“ uvedla.„To naznačuje, že si zákazníci kávy vyvinou chuť nebo větší schopnost detekovat kofein,“ řekla Marilyn.Takže, přidal se výzkumník, jednotlivci geneticky předprogramovaní, aby si užili hořkou kávu, se učí spojovat „dobré věci“.Liang-Dar Hwang z Diamantina Institute of University of Queensland, který spoluautorem studie, řekl AFP, že skutečnost, že někteří lidé dávají přednost kávě, ukazuje, jak každodenní zkušenosti mohou překonat genetické tendence, pokud jde o chuť.Vnímání chuti také ovlivňuje naše chování. Lidé citlivější na hořké příchutě chininu a na složky rostlin související s chutí se častěji vyhýbají kávě ve prospěch svého sladkého protějšku, čaje."I když lidé přirozeně neuznávají hořkost, můžeme se naučit mít rádi nebo ocenit hořká jídla poté, co byli vystaveni environmentálním faktorům," řekl.Pijáci kávy jsou obecně méně citliví než pijáci čaje na hořkost, což způsobuje, že je méně pravděpodobné, že odmítnou jiná hořká jídla, jako jsou zelené, dodal Hwang.Na základě genetických údajů asi 438 000 britských účastníků je studie prozatím „neovšeobecnitelná pro jiné země a kultury“, varují autoři.

4 důvody, proč si dopřát kávu každý den

Neříkáme vám, že každý den musíte pít spoustu kávy. Jednoduše říkáme, že to skutečně pomáhá vašemu tělu a vaší náladě, pokud je konzumováno s mírou - asi 2 až 4 šálky denně!1. ZLEPŠENÍ METABOLISMUKofein dává vašemu tělu přirozenou podporu energie a zvyšuje váš metabolismus. Kromě toho také pomáhá minimalizovat bolest související s cvičením.Podle studie časopisu Journal of Applied Physiology měli instruktoři s obsahem sacharidů obsahujících kofein neuvěřitelných 65% glykogenu ve srovnání s atlety, kteří jedli pouze sacharidy. Ve skutečnosti je glykogen životně důležitý pro to, aby naše svaly správně fungovaly, takže zvýšení těchto hladin může pomoci našim svalům lépe pracovat a zotavovat se mnohem rychleji.2. BUTEDE VÍCE HAPPYPodle některých studií jsou lidé, kteří denně pijí 2 až 4 kávy, šťastnější a méně pravděpodobné, že budou v depresi.3. ZDROJ PROTI OXIDIZACIAnketa University of Scranton uvádí, že káva je „hlavním zdrojem antioxidantů v americké stravě.“ Vedoucí studie Joe Vinson, Ph.D., profesor chemie na univerzitě říká: „Američané získávají více svých antioxidantů kávy než jakékoli jiné jiný zdroj potravy. Nic jiného nepřichází. „4. SNÍŽENÍ RIZIKA ROZVOJOVÝCH DIABETŮ 2Studie americké chemické společnosti zjistila, že lidé, kteří pijí čtyři nebo více šálků kávy denně, snižují své šance na rozvoj diabetu typu 2 o 50 procent.

6 mýtů o kávě, kterým byste neměli věřit

Spotřeba kávy je obklopena nesčetnými mýty a falešnými tvrzeními, která mohou vyděsit lidi, kteří ji mají každý den.Kávové mýty jsou všude. Je běžné, že slyšíte věci jako „odpolední šálek šálku způsobí nespavost a nebudete moci spát v noci“ nebo že pití kávy „může způsobit srdeční choroby“ nebo dokonce „kofein je vysoce návykový“.Tyto mýty o kávě, mimo jiné, lidé říkají, i když se nesnaží vyvolat paniku, mohou spotřebitele zmást, a můžete být také připraveni.To je důvod, proč Huffington Post nedávno rozebral 6 mýtů o pití kávy každý den, takže si můžete být jisti, co je pravda o tom, co lidé říkají o jeho spotřebě.1. Váš odpolední pohár způsobí nespavostKofein je stimulant. Avšak kofein, který konzumujete v šálku po obědě, je zpracováván játry rychlostí blesku a téměř vše (zhruba 75 procent) je vyplaveno z vašeho těla během čtyř až sedmi hodin. Pokud tedy pijete svůj druhý šálek ve 15 hodin, je zcela před spaním, pokud nejste opravdu chromí.2. Na pozemku používáte vroucí voduPokud teplota vaší vody přesáhne 200 stupňů Fahrenheita, voda začne extrahovat některé hořké oleje z kávových základen a může je dokonce spálit. Spálenou chuť kávy můžete připsat extra horké vodě.3. Šálek kávy vás vyzvedneMnožství mýtů na pití soupeří s mýty kofeinu, ale krátká odpověď zní: ne. Kofein může učinit intoxikovanou osobu více ostražitou, ale studie Americké psychologické asociace dospěla k závěru, že káva nezvrací negativní kognitivní účinek alkoholu. Ve skutečnosti je to pro vás ještě horší, říkají: „Lidé, kteří požili alkohol i kofein, se mohou cítit vzhůru a dostatečně kvalifikovaní, aby zvládli potenciálně škodlivé situace, jako je řízení při intoxikaci nebo uvedení do nebezpečné sociální situace.“4. Káva pomáhá zhubnoutNepřesně. Stimulační účinky kofeinu mohou mírně - a myslím velmi mírně - zvýšit váš metabolismus, ale ne natolik, aby se ve vaší stravě prohloubil, zejména pokud jde o dlouhodobé hubnutí. Kofein může snížit vaši touhu jíst na krátkou dobu, ale není dostatek důkazů, které by prokazovaly, že dlouhodobá konzumace pomáhá hubnutí.5. Káva zakrývá váš růstTento mýtus byl navždy a je jediným důvodem, proč si moje matka myslí, že se vznáší nad pěti stopami. Víra v to, že káva zakrývá váš růst, je však - odpusťte věkem - nic víc než příběh starých manželek. Není jasné, jak se tento mýtus začal, ale neexistují žádné vědecké důkazy, které by jej podporovaly.6. Těhotné ženy by neměly pít kávuKofein nepoškodí plod, doporučuje se však, aby ženy omezily příjem kofeinu pouze na 200 miligramů - asi na jeden šálek kávy. Kofein může projít placentou a dosáhnout dítěte, ale neexistují žádné konkrétní studie, které by uváděly, že je škodlivý. Ale lépe bezpečně než líto, že? Takže buďte opatrní.

Lidé, kteří pijí kávu žijí déle!

Podle dvou velkých mezinárodních studií vydaných minulé úterý 11. července 2017 vám pití kávy může pomoci žít déle.První studie, kterou provedla Mezinárodní agentura pro výzkum rakoviny (IARC) a Imperial College London , zkoumala více než půl milionu lidí v 10 zemích Evropy.Ti, kteří pili v průměru tři šálky kávy denně, měli tendenci žít déle než ti, kteří kávu nepili.Pokud chcete pít kávu, pijte ji!„Zjistili jsme, že zvýšená spotřeba kávy je spojena s nižším rizikem úmrtí z jakékoli příčiny a zejména z nemocí oběhového a zažívacího ústrojí“, uvedl autor studie Marc Gunter z IARC.Druhá studie, která zahrnovala více než 180 000 účastníků z různého etnického původu ve Spojených státech, našla výhody pro dlouhověkost i pro nápoje bez kofeinu.Pijáci kávy měli nižší riziko úmrtí na srdeční choroby, rakovinu, cévní mozkovou příhodu, cukrovku a onemocnění dýchacích cest a ledvin.U těch, kteří pil jeden šálek denně, bylo o 12 procent méně pravděpodobné, že zemřou ve srovnání s těmi, kteří nepili kávu. U těch, kteří pil dva až tři šálky denně, se riziko úmrtí snížilo o 18 procent.Káva nemusí být důvodem, ale existuje souvislost s delší životnostíOdborníci nicméně varovali, že americké a evropské studie, zveřejněné v lékařském časopise Annals of Internal Medicine , neprokázaly, že káva je opravdu důvodem, proč se zdálo, že mnoho spotřebitelů má delší životy.Místo toho byly průzkumy observační povahy, což znamená, že vykazovaly souvislost mezi spotřebou kávy a sklonem k dlouhověkosti, ale neprokázaly vztah mezi příčinami a následky.„Nemůžeme říci, že pití kávy prodlouží váš život, ale vidíme sdružení“, řekla hlavní autorka Veronica Setiawan, profesorka preventivního lékařství na Lékařské fakultě University of Southern Kalifornie v Kecku.