Výsledky vyhledávání pro dotaz mýty:

Výsledky vyhledávání v sekci: Průvodce světem kávy

6 mýtů o kávě, kterým byste neměli věřit

Spotřeba kávy je obklopena nesčetnými mýty a falešnými tvrzeními, která mohou vyděsit lidi, kteří ji mají každý den.Kávové mýty jsou všude. Je běžné, že slyšíte věci jako „odpolední šálek šálku způsobí nespavost a nebudete moci spát v noci“ nebo že pití kávy „může způsobit srdeční choroby“ nebo dokonce „kofein je vysoce návykový“.Tyto mýty o kávě, mimo jiné, lidé říkají, i když se nesnaží vyvolat paniku, mohou spotřebitele zmást, a můžete být také připraveni.To je důvod, proč Huffington Post nedávno rozebral 6 mýtů o pití kávy každý den, takže si můžete být jisti, co je pravda o tom, co lidé říkají o jeho spotřebě.1. Váš odpolední pohár způsobí nespavostKofein je stimulant. Avšak kofein, který konzumujete v šálku po obědě, je zpracováván játry rychlostí blesku a téměř vše (zhruba 75 procent) je vyplaveno z vašeho těla během čtyř až sedmi hodin. Pokud tedy pijete svůj druhý šálek ve 15 hodin, je zcela před spaním, pokud nejste opravdu chromí.2. Na pozemku používáte vroucí voduPokud teplota vaší vody přesáhne 200 stupňů Fahrenheita, voda začne extrahovat některé hořké oleje z kávových základen a může je dokonce spálit. Spálenou chuť kávy můžete připsat extra horké vodě.3. Šálek kávy vás vyzvedneMnožství mýtů na pití soupeří s mýty kofeinu, ale krátká odpověď zní: ne. Kofein může učinit intoxikovanou osobu více ostražitou, ale studie Americké psychologické asociace dospěla k závěru, že káva nezvrací negativní kognitivní účinek alkoholu. Ve skutečnosti je to pro vás ještě horší, říkají: „Lidé, kteří požili alkohol i kofein, se mohou cítit vzhůru a dostatečně kvalifikovaní, aby zvládli potenciálně škodlivé situace, jako je řízení při intoxikaci nebo uvedení do nebezpečné sociální situace.“4. Káva pomáhá zhubnoutNepřesně. Stimulační účinky kofeinu mohou mírně - a myslím velmi mírně - zvýšit váš metabolismus, ale ne natolik, aby se ve vaší stravě prohloubil, zejména pokud jde o dlouhodobé hubnutí. Kofein může snížit vaši touhu jíst na krátkou dobu, ale není dostatek důkazů, které by prokazovaly, že dlouhodobá konzumace pomáhá hubnutí.5. Káva zakrývá váš růstTento mýtus byl navždy a je jediným důvodem, proč si moje matka myslí, že se vznáší nad pěti stopami. Víra v to, že káva zakrývá váš růst, je však - odpusťte věkem - nic víc než příběh starých manželek. Není jasné, jak se tento mýtus začal, ale neexistují žádné vědecké důkazy, které by jej podporovaly.6. Těhotné ženy by neměly pít kávuKofein nepoškodí plod, doporučuje se však, aby ženy omezily příjem kofeinu pouze na 200 miligramů - asi na jeden šálek kávy. Kofein může projít placentou a dosáhnout dítěte, ale neexistují žádné konkrétní studie, které by uváděly, že je škodlivý. Ale lépe bezpečně než líto, že? Takže buďte opatrní.